"I'm the master of my fate"


真的是一部激勵人心的電影,一邊看一邊哭一邊笑,
我最喜歡Nelson Rolihlahla Mandela,
也就是南非總統曼德拉,
他真的非常有領導者的風範。


其他方法都無效時,我們如何鼓舞自己邁向崇高境界?
我們如何鼓舞身邊的每個人?
這是當總統曼德拉問國家橄欖球隊隊長的話。
我很喜歡。


基於強烈的好奇心,找出了支持曼德拉總統在獄中27年的詩,
我希望它同樣也能支持我,讓我創造奇蹟。


INVICTUS(《打不倒的勇者》的英文片名)1875年
Out of the night that covers me(夜幕低垂將我籠罩)
Black as the Pit from pole to pole(兩極猶如漆黑地窖 )
I thank whatever gods may be(我感謝未知的上帝 )
For my unconquerable soul. (賦予我不敗的心靈 )

In the fell clutch of circumstance(即使環境險惡危急)
I have not winced nor cried aloud. (我不會退縮或哭嚎)
Under the bludgeonings of chance(立於時機的脅迫下 )
My head is bloody, but unbowed. (血流滿面我不屈服)
Beyond this place of wrath and tears(超越這般悲憤交集)
Looms but the Horror of the shade (恐怖陰霾獨步逼近)
And yet the menace of the years(歲月威脅揮之不去)
Finds and shall find me unafraid. (我終究會無所畏懼)

It matters not how strait the gate (縱然通道多麼險狹)
How charged with punishments the scroll(儘管嚴懲綿延不盡)

I am the master of my fate:(我是我命運的主人)
I am the captain of my soul.(我是我心靈的統帥)



believe the miracle!




arrow
arrow
    全站熱搜

    whywhy1144 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()